Dobrých článků najdeme na internetu spoustu – jedná se o takové, které nás rozesmějí, o něčem zajímavém informují nebo nás i naštvou (zdravě). Špatných článků ale najdeme také spoustu, jedná se většinou o nezajímavé a žádnou emoci nevzbouzející texty. Samozřejmě, také je třeba rozlišovat umístění článku a jeho funkci. Takové pr články na produktových stránkách asi nebudou žádné romány, zkrátka a věcně mají informovat o výhodách, parametrech, možnostech užití produktu a tím to hasne – tam nemá být žádný prostor pro fantazii pisatele.
Proto bychom si možná měli říci, co by měl takový článek obsahovat, abychom mohli případně sami určit, jestli je to napsáno dobře či ne.
- Jasný smysl a účel = každý článek je pro něco určen a tak by to mělo být. Text by se neměl zabývat kozou a pak ovcí a přejít až ke koni. Pokud se tam píše o koze, tak to tak musí zůstat.
- Členění do odstavců = jen si zkuste přečíst jednolitý sloupec textu, není to žádná sranda. Proto je fajn, pokud je tam alespoň nějaká vnitřní struktura či organizace, která vám hned prozradí, co k čemu patří.
- Překlepy a chyby ne = ty by správné články obsahovat neměly. Byť je ale pravda, že občas se i mistr utne a něco tam zanechá, neměl by mít článek plno hrubých chyb v psaní i/y nebo š/ž.
- Zajímavost = mělo by tam být něco aspoň trošku zajímavého. Nikdy nikdo nenapíše něco, co by se líbilo všem, ovšem je nutné, aby to aspoň nějakou hodnotu mělo. Pokud tedy je článek o gastronomii, tak ať tam nepíše o tom, jak se loupou brambory, ale třeba jak udělat brambory na různé způsoby či ať se tam píše o receptech obsahující brambory.
- Znalost tématu = autor by měl téma znát či by s ním měl být alespoň seznámen. Zdatný čtenář okamžitě pozná, že text psal někdo, kdo nemá o tématu nejmenší páru.
Pokud tedy máte zájem o kvalitní pr články, určitě byste si na to měli najít odborníky na slovo vzaté. Ti vám totiž nejen napíší článek, ale také umístí klíčové slovo či optimalizují pro co nejlepší výsledky.